اهمیت حقوق خانواده وکیل مشهد

وکیل خانواده در مشهد

وکیل خانواده به وکیلی می گویند که با تخصص در زمینه دعاوی خانواده و کسب تجارب و توانایی لازم می تواند در دعاوی خانوادگی و امور مربوط به همسر و فرزندان و دعاوی مالی ناشی از نکاح، علی الخصوص مطالبات زوجه اعم از مهریه و نفقه و اجرت المثل، طلاق توافقی و … به کمک شهروندان بیاید.

وکیل خانواده سعی در صلح و سازش بین زوجین خواهد نمود و در نهایت چنانچه امکان صلح و سازش وجود نداشته باشد به طرح دعوا اقدام می نماید و در تمام مراحل با مشاوره ی دقیق و حساب شده پرونده ی شما را در کمترین زمان با کسب بهترین نتیجه به پایان می رساند. لذا با مراجعه به دفتر وکیل خوب ، روند پیشرفت پرونده و احتمال موفقیت در پرونده بیشتر می باشد.

حفظ بنیان خانواده در یک جامعه ارتباط بسیار نزدیکی با ارتقا سطح رشد فرزندان و سلامت جامعه دارد. در علم حقوق شاخه ای اختصاصا به مسایل حقوقی پیرامون خانواده پرداخته است که در این مطلب به بررسی حقوق خانواده و همچنین ویژگی های یک وکیل خوب خانواده پرداخته ایم.

اهمیت حقوق خانواده

خانواده و مسایل مرتبط با آن امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از مردم با در نظر نگرفتن این مطلب همواره خود را صاحب نظر میدانند و برای خود و حتی افراد دیگر نسخه های اشتباه و زیان بار می نویسند. چه بسیار خانواده هایی که به دلیل سهل انگاری از اهمیت حقوق خانواده و تنها با مشورت کردن با افراد نابلد در این امر دچار مشکلات زیادی در زندگی شده اند و متاسفانه بنیان خانواده خود را به همین دلیل از دست داده اند.
امروزه با افزایش مشکلات اقتصادی و همچنین پیچیده تر شدن وضعیت معیشت، فشار های زیادی بر خانواده ها مخصوصا خانواده های نوپا وارد آمده است. این امر سبب بروز اختلافات وسیع در خانواده شده که در بسیاری از موارد توصیه های تخصصی و علمی حقوق میتواند به رفع مشکلات کمک شایانی کند. این موضوع را میتوان به وضوح در آمار طلاق ثبت شده دید.

 

وکیل خانواده در مشهد

همچنین کشور ما ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه همواره در معرض تغییر و تحولات بزرگیست. به دلیل تغییر سریع در سبک زندگی و الگوبرداری های بعضا اشتباه از غرب، فرهنگ های نوینی همواره در حال جا افتادن در کشور می باشند. به عنوان مثال گسترش ارتباطات به واسطه فضاهای مجازی، دسترسی آسان به سبک های زندگی غیر متعارف و … باعث آن شده که روند تغییر فرهنگ در سال های پیش در کشور به طور چشمگیری انجام شود.
این مسائل و مسائل مشابه با آن که شاید بحث مفصل درباره آن در اینجا نگنجد، باعث آن شده که مسائل و امور مربوط به خانواده ها به شکل پیچیده ای تبدیل شود. همین امر لزوم آگاهی بیشتری درباره مسائل حقوق خانواده را برای افراد میطلبد. از این رو نمی توان با درنظر گرفتن سبک زندگی امروزه از همه افراد جامعه انتظار آن را داشت تا به تمام جنبه های حقوقی و بالاخص حقوق خانواده آگاهی و اشراف کامل داشته باشند.
خوشبختانه در راستای تخصصی شدن رشته ها و حرفه ها، امروزه بخش مخصوص حقوق خانواده در علم حقوق دیده می شود و وکلای بسیار کارکشته ای در این زمینه حضور دارند که می توانند مشاوران بسیار خوبی برای افراد در زمینه حقوق خانواده باشند.

وکیل خانواده برای چه اموری به ما کمک می کند؟
همانطور که در سمت قبل اشاره شد امروزه احتیاج به وکیل آشنا به مسایل حقوق خانواده بیش از پیش احساس می شود. اما سوال مهم در اینجا این است که برای چه مسائلی می توان با وکیل خانواده مشورت کرد؟
در اینجا به صورت فهرست وار به بیان متداولترین مسائل مرتبط با حقوق خانواده میپردازیم و در قسمت های بعد با توضیحات آن همراه شماییم:
• طلاق
• مسائل مرتبط با مهریه
• اجرت المثل ایام زوجیت
• نفقه و مسائل مرتبط با آن
• ارث و مسائل مرتبط با آن

طلاق
طلاق به عنوان پرچالش ترین مسئله در بحث حقوق خانواده مطرح است. وجود جنبه های بسیار متفاوت و همچنین شرایط زیادی که ممکن است هنگام طلاق پیش بیاید بر پیچیدگی های این موضوع افزوده است. وکلایی که در زمینه طلاق فعالیت می کنند می توانند گاها با ساده ترین توصیه ها گره های کوری را در زندگی افراد بگشایند. در اینجا به طور خلاصه به برخی مسائل مرتبط با طلاق میپردازیم:

انواع طلاق

طلاق انواع مختلفی دارد. در اینجا انوااع مختلف طلاق را با هم بررسی میکنیم:
۱٫ طلاق رجعی: متزلزلترین نوع طلاق. مرد در این نوع طلاع تا سه ماه بعد از طلاق (مدت عده زن) می تواند به همسر خود برگردد و طلاق را برهم بزند.
۲٫ طلاق بائن: در صورتی که زن دوشیزه باشد و یا یائسه باشد. مرد حق رجوع به زن را ندارد و اگر بخواهد برگردد باید دوباره صیغه خوانده شود.
۳٫ طلاق خلع: اگر زن در هنگام طلاق چیزی مثل مهریه را به همسر خود ببخشد. مال بخشیده شده می تواند مهریه یا هر مال دیگری باشد. احکام این نوع طلاق مانند طلاق بائن است.
۴٫ طلاق توافقی: کم دردسر ترین نوع طلاق. در این نوع طلاق طرفین در مورد تمام مسائل از جمله نفقه، مهریه، حضانت فرزندان و … به توافق میرسند. توافق زوجین برای دادگاه قابل قبول است. در این موارد بهتر است برای تضییع حقوق خود حتما با یک وکیل خانواده مشورت نمایید.

زن به طور کلی از داشتن حق طلاق محروم است. مگر اینکه حق طلاق به عنوان یکی از شروط عقد در اختیاز زن قرار گرفته باشد. اما مواردی وجود دارد که زن می تواند درخواست طلاق داده و در صورت اثبات برای دادگاه طلاق جاری شود. در اینجا به متداولترین این موارد اشاره می کنیم اما برای آگاهی بیشتر و دقیق تر با وکیل خانواده مشورت کنید. این موارد عبارتند از:
• اعتیاد به مواد وخدر
• ترک زندگی توسط مرد
• ازدواج مجدد و بدون اجازه مرد
• بچه دار نشدن مرد
• سوء رفتار مرد
• مشکلات زناشویی ناشی از عیب مرد
• عدم پرداخت نفقه
• اثبات خیانت مرد
• مریضی صعب العلاج مرد
• رابطه جنسی غیر متعارف
• و موارد دیگری که برای آگاهی از آن با وکیل خانواده خود مشورت نمایید.

دادگاه خانواده
دادگاه خانواده دادگاهی است که قوه قضاییه به جهت رسیدگی به اختلافات مرتبط با امور خانواده تاسیس کرده است. به موجب قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ قوه قضاییه مکلف است در هر حوزه قضایی به تعداد کافی شعبه دادگاه خانواده تشکیل دهد. وکیل خانواده در مشهد در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد مجتمع قضایی جداگانه با عنوان دادگاه خانواده که از چندین شعبه تشکیل شده است، به دعاوی خانواده رسیدگی می نمایند.

دعاوی دادگاه خانواده در مشهد

۱٫نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن
۲٫نکاح دائم ،موقت و إذن در نکاح
۳٫شروط ضمن عقد نکاح
۴٫ازدواج مجدد
۵٫جهیزیه
۶٫مهریه
۷٫نفقه زوجه و أجرت المثل ایام تصرف
۸٫تمکین و نشوز
۹٫دعاوی طلاق،رجوع،فسخ و انفساخ نکاح،بذل مدت و انقضای آن
۱۰٫حضانت و ملاقات طفل
۱۱٫نسب
۱۲٫رشد،حجر و رفع آن
۱۳٫ولایت قهری،قیومیت،امور مربوط به ناظرو امین اموال محجوران،امور حسبی و وصایت در امور مربوط به آنان
۱۴٫نفقه اقارب
۱۵٫امور راجع به غایب مفقودالاثر
۱۶٫سرپرستی کودکان بی سرپرست
۱۷٫اهدای جنین
۱۸٫تغییر جنسیت

مزایای بهره مندی از وکیل خانواده

برای طرح دعاوی خانواده الزامی به داشتن وکیل دادگستری نیست ولی عدم اطلاع از حقوق و قانون خانواده و از طرفی کوتاه بودن فرصت های پیش آمده آن هم در جلسه دادگاه خانواده که بسیار کوتاه است و ممکن است توسط خود موکل از دست برود و کار به سختی بکشد. لذا توصیه می شود پرونده خود را وکیل خانواده بسپارید.

یک اختلاف خانوادگی ممکن است ادامه پیدا کند و با کشیده شدن کار به جاهای باریک، انواع و اقسام شکایت‌ها حتی شکایت کیفری مطرح شود و هزینه های زیاد بر زوجین و خانواده ها تحمیل نماید که در این مواقع ضرورت دخالت یک وکیل ، که متعهد ،ماهر و دلسوز باشد، بیشتر احساس می شود.

تعداد بسیار زیاد پرونده در امور دعاوی و اختلافات خانوادگی در مشهد لزوم مشاوره با یک وکیل دادگستری را jوجیه می کند. جهت درخواست وکیل خانواده در مشهد که مجرب و متخصص نیز باشد می توانید با شماره وکیل پایه یک دادگستری تماس بگیرید.

نحوه انتخاب یک وکیل خوب خانواده در مشهد

افراد در جستجو وکیل خانواده به دنبال آدرس و دفتر وکالت یکی از وکلای خوب خانواده در مشهد جهت طرح دعوای خود یا دفاع هستند راههای زیادی برای پیدا کردن وکیل خوب وجود دارد از جمله درخواست معرفی وکیل خانواده از دوستان و آشنایان ، جستجو در اینترنت با عبارت های تفصیلی و توجه به نظرات کاربران است.

برای اینکه خوب بودن یک وکیل را تشخیص دعدد را تشخیص دهید توصیه می شود حضور خود را نزد وکیل خانواده خوب در مشهد ( متخصص ) و غیر متخصص تجربه تا تفاوت را درک کنید. شما می توانید با شماره تلفن های اعلام شده به راحتی موضوع خود را به صورت تلفنی با لیست وکلای خانواده ما مطرح نمایید و پاسخ کوتاه دریافت نمایید.

در مطلب حاضر به متداولترین مسائل مرتبط با حقوق خانواده پرداختیم. مطالب بسیار زیاد دیگری نیز همچنان باقیست که سبب بسیاری از دعاوی دادگاه های خانواده است. امروزه دادگاه های خانواده یکی از پرمراجعه ترین دادگاهای کشور محسوب می شود. از همین رو وجود وکیل خانواده یکی از الزامات زندگی در جامعه امروز محسوب می شود.
امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم شما را با اهمیت وکیل خانواده و مسائل مرتبط با آن آشنا کرده باشیم.