بهترین وکیل ملکی در مشهد

دعاوی ملکی

به طور کلی دعاوی که موضوع آن ها مربوط به انسان و اموال غیر منقول می باشد، را دعاوی ملکی می گویند که خود به چند دعوی مختلف تقسیم بندی می شوند.

طبق ماده ۱۲ قانون مدنی منظور از اموال منقول یعنی اموالی که نتوان از محلی به محل دیگر نقل نمود، اعم از اینکه استقرار آن ذاتی باشد و یا اینکه به وسیله عمل انسان استقرار یافته باشند و یا به طور کلی اموالی که نقل آن ها باعث خرابی و یا نقص خود مال یا محل آن شود.

املاک و اراضی از جمله اموال غیر منقول اند که اراضی نیز به دو دسته درون شهری و خارج از محدوده شهری تقسیم می شوند.

از جمله دعاوی که در حیطه ملک و املاک مطرح است می‌توان از دعاوی تنظیم سند رسمی، اخذ پایان کار، خلع ید، تقسیم و افراز املاک و.. همچنین دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، جعل سند، تصرف عدوانی و … را نام برد.

تمام دعاوی فوق الذکر در حیطه دعاوی ملکی می باشند که فقط یک وکیل ملکی که تخصص در این دعاوی داشته باشد می تواند به خوبی در موضوع این پرونده ها نفوذ کند و ایفای نقش و احقاق حق نماید؛ مشهد به دلیل این که دارای وسعت زیادی از املاک می باشد دعاوی ملکی بیشتری هم دارد از همین رو اگر ساکن شهر مشهد هستید می‌توانید در صورت نیاز به وکیل ملکی با کارشناسان ما تماس بگیرید و وکالت پرونده ملک خود را به بهترین وکیل ملکی در مشهد بدهید.

تقسیم بندی کلی دعاوی ملکی

  • دعاوی حقوقی ملکی
  • دعاوی کیفری ملکی
  • دعاوی ثبتی ملکی

دعاوی حقوقی ملکی

یکی از انواع دعاوی ملکی مطرح در دادگاه های مشهد دعاوی ملکی حقوقی است که قانون‌گذار قانون هایی را برای این دعاوی مطرح کرده است که قضات بتوانند به وسیله استناد به این قوانین رأی صادر کنند.

توجه داشته باشید که دعاوی حقوقی ملکی مربوط به عدم شناخت قوانین یا سهل انگاری افراد است و بحث ارتکاب جرم مطرح نمی باشد.

ازجمله دعاوی حقوقی ملکی ؛

  • الزام به تنظیم سند رسمی.
  • الزام به أخذ صورت مجلس تفکیکی برای ساختمان هایی که دارای واحد های مستقل و چندگانه می باشند.
  • الزام به دریافت پایان کار.
  • ابطال قرار داد به دلیل وجود نقص مفاد قرارداد منعقد شده.
  • دریافت و درخواست مطالبه اجرت المثل.
  • فسخ قراردادی که از نظر قانون نقص دارد.
  • افزایش یا کاهش میزان اجاره بها بر اساس عرف جامعه
  • تخلیه اماکن تجاری
  • تجویز انتقال منافع از شخصی به شخص دیگر
  • درخواست مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه
  • و……

دعاوی کیفری ملکی

به طور کلی دعاوی کیفری ملکی به موجب سود جویی و کلاهبرداری افراد مطرح می شود. همانطور که میدانید دعاوی کیفری با شکایت مدعی العموم و یا شاکیان خصوصی شکل می گیرد و در این دعاوی عدم شناخت قانون و سهل انگاری و کم توجهی افراد مطرح نیست بلکه قصد مجرمانه افراد مدنظر است.

شهروندان مشهدی علی الحال با داشتن وکیل ملکی در مشهد میتوانند پرونده های خود را به دست وکلای متخصص در این زمینه بسپارند و با خاطری آسوده روند قضایی پرونده را دنبال کنند.

از جمله دعاوی کیفری ملکی موارد ذیل می باشند:

  • جعل اسناد ملکی به منظور فریب و کلاهبرداری از دیگران
  • کلاهبرداری در حوزه خرید و فروش و معاملات املاک و مسکن
  • خیانت در امانت به عنوان دعاوی کیفری در حوزه املاک
  • فروش مال غیر به دیگری
  • انتقال منافع ملک غیر به دیگری
  • فساد در زد و بند، خرید و فروش و معاملات دولتی
  • استیفاء از سند جعلی برای معامله ملک
  • تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز
  • ورود غیر مجاز به ملک دیگران
  • و …

دعاوی ثبتی ملکی

این دعاوی زمانی رخ می دهد که پس از خرید و انتقال سند یا در زمان خرید و بررسی سند، ایرادی در مفاد سند و یا روند کار به وجود آید.

از آن جایی که دعاوی ثبتی متعدد هستند می توان آن ها را از دعاوی حقوقی ملکی به طور جداگانه نام برد اما به طور کلی این دعاوی جزو دعاوی حقوقی ملکی می باشند چرا که یک ماهیت دارند.

دعاوی ثبتی ملکی عبارتند از؛

  • ابطال سند رسمی به دلایل مختلف
  • ابطال اجرائیه ی ثبتی
  • افراز ملک
  • اجرای ثبت
  • ابطال ساز و کار و مراحل ثبتی کمیسیون های ثبتی
  • ابطال نظریه هیات های حل اختلاف اداره ثبت و اسناد
  • توقیف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار

برخی از دعاوی ملکی در مشهد

با توجه به تعدد پرونده های قضایی در دادگاه و مراجع حقوقی مشهد، که اکثر این پرونده ها مربوط به دعاوی ملکی میباشند؛ لذا از همین رو در ذیل به بررسی برخی از این دعاوی به صورت مختصر میپردازیم.

در هر صورت شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب بهترین وکیل ملکی از پایان مطلب اطلاعات تماس خود را برای ما ارسال نمایید تا کارشناسان داپکده با شما تماس بگیرند.

دعوای الزام به تحویل ملک

گاهی اوقات در هنگام قراداد بین خریدار و فروشنده ملک، در متن مبایعه نامه زمان مشخصی را به جهت تحویل ملک مشخص می کنند.

مثلاً یک ماه بعد از تاریخ تنظیم قرارداد فروشنده باید ملک را تحویل دهد، حال اگر در موعود مقرر فروشنده از تحویل ملک به خریدار امتناع کند در این حالت خریدار می تواند اقدام به طرح دعوی الزام به تحویل ملک نماید.

دعوای خلع ید

توجه بفرمایید که چنانچه اگر شخصی غیر مالک، ملک را که دارای سند رسمی است تصرف کند یا به عبارتی به تصرف خود در بیاورد، در اینطور مواقع مالک اصلی ملک حق این را دارد که به دادگاه مراجعه کند و دعوای خلع ید مطرح نماید.

نکته قابل توجه این است که فقط مالک که سند رسمی داشته باشد می تواند دعوای خلع ید مطرح کند لذا در غیر این صورت ابتداً باید اثبات مالکیت نماید؛ علی الحال وجود یک وکیل ملکی در مشهد در این مورد پرونده ها خیلی می‌تواند کمک بسزایی در روند قضایی داشته باشد.

الزام به تنظیم سند

در نقل و انتقالات ملک از فردی به فرد دیگر باید این انتقالات با سند رسمی صورت گیرد و سند رسمی حتماً باید تنظیم شود چرا که مالک یک ملک زمانی مالکیتش احراز می شود که سند رسمی ملک را دارا باشد.

حال فرض بفرمایید در خرید و فروش ملکی، فروشنده یا همان انتقال دهنده از تنظیم سند رسمی به نام خریدار امتناع کند و سند را به اسم مالک جدید تنظیم نکند، در این صورت خریدار و یا به طور کلی کسی که ملک به او منتقل شده می تواند با مراجعه به دادگاه خریدار را ملزم به تنظیم سند نماید که این دعوی به الزام به تنظیم سند معروف است.

اکثر مردم شهر مشهد به دلیل اینکه مشغله های کاری زیادی دارند برای دعاوی ملکی خود یک وکیل ملکی در مشهد میگیرند تا بدون اینکه در پروسه پرونده دخالتی داشته باشند وکیل ملکی در مشهد صفر تا صد پرونده را به دست بگیرد و پیش ببرد.

دعاوی رفع مزاحمت و ممانعت از حق چیست؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که فردی بدون اینکه ملک شما را تصرف کند باعث عدم استفاده شما از ملکتان شود در این مواقع شما می توانید دعوای رفع مزاحمت و یا ممانعت از حق مطرح کنید، فقط به خاطر داشته باشید که باید سندی معتبر داشته باشید که مالکیت شما را محرز نماید و نشان دهنده مالکیت سابق تصرفاتتان نیز باشد.

توضیح دعاوی تصرف عدوانی

شاید به جرات بگویم از جمله پرونده های که به طور مکرر در حیطه دعاوی ملکی مطرح است دعوای تصرف عدوانی می باشد، قبل از هرچیز پیشنهاد میکنم در طرح این دعوا حداقل با یک وکیل ملکی در شهر خود مشورت نمایید مثلاً اگر مشهدی هستید از بهترین وکیل ملکی در مشهد در راستای این موضوع مشورت بگیرید.

این نوع دعوا که مربوط به ملک و املاک است بدین صورت می باشد که ملک شما را بدون رضایت از تصرف شما خارج کرده اند که بایستی با سند رسمی یا قراداد تصرف سابق خود را در ملک ثابت نمایید. فقط توجه داشته باشید که در دعوای تصرف عدوانی نیازی نیست که مالکیت خواهان به اثبات برسد و همین که تصرف سابق او اثبات شود کافیست.

شایان ذکر است که این دعوا با خلع ید متفاوت است چرا که در دعوای خلع ید خواهان باید مالکیت خود را نسبت به ملک اثبات نماید اما در دعوای تصرف عدوانی لزومی به اثبات مالکیت نیست.

دعوای فک رهن

در این مورد ابتدا در مورد رهن می بایست تعریفی را خدمت شما عرض کنم، رهن عقدی است که به موجب آن مدیون مالی را برای وثیقه به داین می دهد و به کسی که رهن می دهد راهن میگویند و به کسی هم که دارنده رهن است مرتهن گویند.

الزام به فک رهن یک دعوای ملکی است که باعث می شود عقد رهن منحل شود؛ در برخی مواقع امکان دارد فرد ملک را در رهن بانک و یا در رهن شخصی بگذارد و تا زمانی که دین خود را به بانک یا شخص مذکور نداده باشد آن ملک در رهن مرتهن در رهن باقی بماند

حال چنانچه مدیون دین خود را پرداخت کرد مرتهن باید فک رهن کند و ملک را از رهن در بیاورد و به راهن بازگرداند، اگر مرتهن از فک رهن خودداری کرد راهن می تواند مرتهن را به فک رهن ملزم نماید تا که ملک را بازگرداند که این خود نیازمند اقامه دعوایی در دادگاه تحت عنوان الزام به فک رهن است که بهترین وکیل ملکی در مشهد میتواند نقش موثری در این پرونده ها داشته باشد.

ابطال معامله صوری به قصد فرار از دین

موضوع فرار از دین بدین منظور است که فرد بدهکار برای اینکه اموالش به دست طلبکاران نیفتد اموالش را معامله می کند و انتقال می دهد، که به اصطلاح حقوقی فرار از دین میگویند که این خود از مصادیق عقد صوری است و همانطور که می دانید عقد صوری باطل است.

از طرفی هم با توجه به ماده ۲۱۸ قانون مدنی معامله با قصد فرار از دین به صورت صوری باطل است.

اگر شما با فردی برخوردید که از او طلب داشتید و او اموالش را به طور صوری برای فرار از دین منتقل کرد میتوانید دعوایی تحت عنوان ابطال معامله صوری به قصد فرار از دین مطرح کنید و با اثبات این موضوع معامله مذکور را باطل کنید، چنانچه در این طور موارد تسلطی ندارید می توانید این کار را به یک وکیل ملکی در شهر خود بسپارید.

دعوای فروش ملک مشاع

توجه کنید که قبل از خرید و فروش مالی حتماً یک وکیل خرید و فروش ملک در مشهد همراه خود داشته باشید تا با تسلطی که در عقود بیع و قراداد ها دارد بتواند از بروز مشکلات احتمالی در معاملات جلوگیری نماید.

در رابطه با املاک مشاع هم مدنظر قرار گیرد که فروش این املاک نیازمند رضایت همگی مالکان می باشد، اما چنانچه اگر هریک از شرکاء قصد فروش ملک را داشته باشد باید در دادگاه برای فروش ملک مشاع درخواست دهد و مجوز مربوطه را اخذ نماید چرا که فروش بدون مجوز امکان پذیر نیست.

خرید و فروش املاک مشاع در شهر های بزرگ مانند مشهد به دلیل وسیع بودن اراضی مشاع بیشتر است از همین رو سامانه هوشمند خدمات حقوقی داپکده در شهر های بزرگ مانند مشهد وکلای ملکی با تجربه را برگزیده تا افراد بتوانند بهترین وکیل ملکی در مشهد را برای پرونده خود انتخاب کنند.

لزوم داشتن وکیل ملکی در مشهد چیست؟!

گستردگی خرید و فروش و نقل و انتقالات بخصوص در بخش ملک و املاک و اراضی سبب شده تا به نسب درگیری ها بر سر املاک و پیچیدگی های قضایی در پرونده ها و یا قرارداد های مربوطه داشته باشد.

سرچشمه تمام این تداخلات در قرارداد ها و به جود آمدن دعاوی عدم اطلاعات افراد به بندها و مواد قانونی قراداد ها می باشد که ندانسته پای آن ها را امضاء و تایید می کنند و در آخر هم دچار سردرگمی و بیچارگی می‌شوند ‌پس چه خوب است که در معاملات خود یک وکیل مسلط به امور ملکی تحت عنوان وکیل ملکی به همراه داشته باشید.

البته وجود وکیل ملکی بعد از بروز مشکل هم میتواند کار ساز باشد پس در هر شهری که هستید علل خصوص شهر های بزرگ مانند مشهد و تهران و … حتما در هنگام معاملات و یا بروز مشکلات یک وکیل ملکی بگیرید.