وکیل مهاجرت در مشهد

متقاضیانی که قصد مهاجرت قانونی به کشورهای جهان را داشته باشند در وهله اول باید اقدام به سپردن امور حقوقی خود به یک وکیل آگاه کنند‌ .به طور کلی این نوع وکیل، مانند دادستانی است که می تواند در مصاحبه مهاجرت با موکل خود شرکت کند و به موکل خود در این زمینه کمک نماید، که این وکیل باید بسیار مورد اطمینان باشد.

چنین وکیلی باید از برنامه های متقاضی در دادگاه حمایت کند و متقاضی بتواند در هنگام انجام کارهای مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم و موقت و مهاجرت به این کشور با اطمینان کامل به وکیل اقدام نماید.

اگر پرونده مهاجرت متقاضی با شکست روبرو شود وکیل مهاجرتی باید درخواست بررسی قضایی را ارائه دهد و می تواند همچنین نسبت به رای صادر شده دادخواست بدهد و اعتراض نماید.

از طرف دیگر با توجه به تغییراتی که روزانه در قوانین صورت می‌گیرد، کمی دشوار است که به ‌تمامی آن‌ها آگاهی داشته باشید. وکلای مهاجرت در کنار همگام‌سازی مداوم خود با پیشرفت تکنولوژی، می‌توانند با گزارش دهی آنلاین چگونگی پیشرفت روند پرونده مهاجرتی بر اساس قوانین به‌روز شده، پرونده را به سمت نتیجه مطلوب برسانند.

وکیل مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت فردی ست که برای ارائه خدمات خارج از چهارچوب اداری مهاجرت آموزش دیده است؛ خدماتی که نیاز به تایید صلاحیت و مشارکت وکیل ندارند. به عنوان مثال؛ یک چنین وکیلی هرگز حقایق پرونده های مهاجرت و قوانین قابل اجرا را مطالعه‌‌ نمی‌ کند، توصیه نمی کند و مشاوره نمی دهد، یا را قبل از مقامات مهاجرت بیان نمی کند. در حقیقت یک وکیل فعال در زمینه مهاجرت به افراد مهاجر برای تکمیل کردن فرم های مهاجرت کمک‌ کرده و یا پاسخ های آن ها را ترجمه‌ می کند.

به طور کلی می‌توان گفت وکیل معتبر مهاجرتی شخصی است که بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در آزمون وکالت شرکت کرده است و پس از گذراندن دوره ۱۸ ماهه کارآموزی خود، موفق شده که پروانه وکالت خود را از کانون وکلای دادگستری دریافت نماید.

با توجه به ترویج مهاجرت به کشورهای خارجی، کسب یک سری اطلاعات اولیه در مورد مهاجرت ضروری به نظر میرسد. زیرا عدم آگاهی صحیح در مورد قوانین و ملزومات مهاجرت می‌تواند موجب اتلاف انرژی، زمان و پول افراد گردد.

ویژگی‌های وکیل مهاجرت

نماینده یا وکیل مهاجرت شخصی است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در آزمون وکالت شرکت می‌کند و بعد از گذراندن دوره ۱۸ ماهه کارآموزی، پروانه وکالت خود را از کانون وکلای دادگستری دریافت می‌کند. چنین وکیلی به قوانین سفارت‌ خانه‌ها و قوانین حاکم بر کشورها آگاهی کامل داشته و اطلاعات خود را به ‌صورت مداوم به‌روزرسانی می‌نماید.

یک وکیل در حوزه مهاجرت برای انجام کارهای مهاجرت شما به کشور خارجی از طریق انواع روش‌های مهاجرتی، وکالت شما را بر عهده می‌گیرد. در انتخاب یک وکیل معتبر مهاجرتی توجه نمایید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • پروانه وکالت دادگستری
  • دفتر حقوقی
  • پروانه موسسه حقوقی
  • مجوز انجام حقوق بین‌الملل
  • آشنایی کامل با جدیدترین قوانین کشورها و سفارتخانه‌ها
  • فعالیت مستقیم با وکیل مهاجرت سایر کشورها
  • داشتن ارتباطات بین‌المللی

همچنین توجه داشته باشید که قبل از عقد قرارداد در مورد قیمت باهم به توافق برسید. در زمان انتخاب وکیل با تجربه در چیطه مهاجرت بهتر است وکیلی را انتخاب کنید که در داخل کشور خودتان نیز دارای دفتر خصوصی باشد تا در صورت نیاز به وی دسترسی داشته باشید.

اهمیت مراجعه به وکیل مهاجرت

در صورتی ‌که قصد انجام مهاجرت قانونی از کشور خود را دارید، استفاده از راهنمایی‌های یک وکیل مهاجرت جهت دستیابی به نتیجه مطلوب پیشنهاد می‌شود. وی می‌تواند با آگاهی از شرایط و میزان سرمایه‌ای که دارید، بهترین روش مهاجرتی را به شما پیشنهاد دهد. یک وکیل فعال در هاجرت با آگاهی و تجربه‌ای که دارد،  امور مهاجرتی اقامت و اخذ تابعیت را برون مشکل و دغدغه به سرانجام خواهد رساند.