وکیل دعاوی املاک در مشهد

 به یقین می توان گفت و جو اضافه مساحت در املاک ثبت شده یکی از مواردی است که پرونده های زیادی را در ردیف رسیدگی و اقدام ادارت ثبت قرار دارد.

 وکیل دعاوی املاک، وکیل زمین و انواع دعاوی ملکی یکی از مهمترین عناوینی است که برای مجموعه ای از دعاوی حقوقی و کیفری که به نوعی به موضوع املاک و مستغلات مربوط می شوند در نظر گرفته می شود.

وکیل حقوقی:

وکالت در لغت به معنی اعتمادکردن و واگذار کردن است. وکالت از جمله مشاغل آزاد است اما یک تفاوت مهم با دیگر مشاغل آزاد دارد و آن هم جایگاه این شغل است و این جایگاه به دلیل مسئولیت بالایی است که وکیل حقوقی در شغل وکالت دارد.

یک وکیل حقوقی خوب در صورتی می توان گفت کارش را به خوبی انجام داده که مساله موکل را مساله خودش بداند و در حدی برای کار موکل دغدغه داشته باشد که نسبت به کار خود دارد.

دعاوی ملکی ، گستره وسیعی از موضوعات حقوقی و دعاوی حقوقی و کیفری را در بر می گیرد که از قوانین گسترده ای نشأت گرفته و متأسفانه موجب انباشت پرونده های قضایی در محاکم دادگستری شده است که عمده دلایل آن را می توان در خصوص عدم اطلاع افراد از نحوه نگارش قرارداد های خرید و فروش املاک ،تعهدات قراردادی، عقد قرارداد و مبایعه نامه در برخی آژانس های املاک که متأسفانه جهت تسریع در انعقاد قرارداد و اخذ کمیسیون از طرفین قرارداد به معضلات حقوقی و پیچیدگی های دعاوی املاک دامن می زنند.

خرید ملک به چه صورت است؟

بررسی سند مالکیت، شماره ثبتی ملک، متراژ زمین و زیربنا، بهای ملک، تعهد فروشنده به انجام تشریفات مربوط به سند انتقال، مشخص شدن دفترخانه اسناد و… ازجمله مواردی است که در هنگام معامله بایستی به دقت بررسی شود.

یکی از نکات حقوقی در خرید زمین توجه به قوانین خرید زمین از نهادها و اشخاص حقوقی است. برای این قسمت از خرید زمین حتماً باید مجوزهای وکالت طرف فروشنده از نهاد مربوطه را به بررسی کرده و از صحت آن مطمئن شوید. این نکته را به یاد داشته باشید خرید زمین‌هایی که توسط دادگاه‌های انقلاب مصادره و به دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، کمیته امداد و… منتقل شده‌اند، معمولاً با مشکلاتی همراه است. زیرا مالکان قبلی ممکن است ادعایی را درباره‌ی ملک سابق خود مطرح کنند که از سمت نهادهای قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. وکیل زمین

وکیل حقوقی باید در چه مسائلی تجربه لازم را به دست آورد؟

  • آشنایی با چگونگی تهیه دادخواست حقوقی و درج مندرجات در آن
  • آشنایی با نحوه پرداخت هزینه های مربوط به دادرسی
  • مهلت های محدود قانونی برای حضور در دادگاه
  • اطلاع از مهلت محدود قانونی برای اعتراض به آراء دادگاه حقوقی
  • آشنایی درباره چگونگی انجام مراحل تجدیدنظر