وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

کلاهبرداری اینترنتی

امروزه با گسترش استفاده از رایانه و حضور بیشتر افراد در فضای آنلاین، کلاهبرداری اینترنتی، حجم جرایم و سوءاستفاده‌های اینترنتی نیز افزایش یافته است. یکی از دلایل عمده این مساله، عدم آگاهی افراد و اعتماد نابه‌جا به افراد غریبه است. در همین راستا ضروری است که همه اشخاص در فضای مجازی و در اینترنت با احتیاط عمل کنند و با شناخت قوانین و افزایش اطلاعات در حوزه دیجیتال، از تحقق جرایمی مانند کلاهبرداری اینترنتی پیشگیری نمایند و یا در صورت وقوع بتوانند به بهترین شکل از بهترین وکیل کلاهبرداری مشورت بگیرند و شکایت خود را پیگیری کنند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید از مجموعه حقوقی آریا  وکیل مناسب کلاهبرداری اینترنتی را درخواست کنید. ما به شما زبده ترین وکیل ها را در شهر مشهد معرفی می کنیم. برای دسترسی به اطلاعات تماس با ما کلیک کنید…

به طور کلی هر فعل خلاف قانون که در فضای اینترنت و یا توسط رایانه انجام شود و آسیب مادی یا معنوی ایجاد کند جرم آنلاین خواهد بود. این جرایم ممکن است به شکل مستقیم با رایانه یا تلفن همراه انجام شود مانند فیشینگ و یا دسترسی غیر مجاز به اطلاعات. یکی از رایج‌ترین جرایم آنلاین، کلاهبرداری اینترنتی است.

این روزها آمار کلاهبرداری اینترنتی رو به افزایش است و مال، امنیت و آبروی افراد را تهدید می‌کند. مهم‌ترین راه پیشگیری از وقوع این جرایم، آموزش افراد و افزایش اطلاعات کاربران فضای مجازی است. اما اگر کسی قربانی این جرایم شد، برای احقاق حق باید به وکیل کلاهبرداری مراجعه کند. وکیل کلاهبرداری شخصی است که در خصوص جرایمی مانند کلاهبرداری اینترنتی تخصص و تجربه کافی دارد و می‌تواند به تسهیل و تسریع روند پیگیری پرونده قربانیان کمک کند.

کلاهبرداری در مشهد
کلاهبرداری در مشهد

انواع کلاهبرداری اینترنتی

کلاهبرداری اینترنتی انواع مختلفی دارد که در اینجا به چند مورد معروف اشاره خواهیم کرد.

  • اسکیمر
  • فیشینگ
  • کلاهبرداری نیجریه‌ای
  • سرقت اطلاعات
  • خالی کردن حساب افراد

چه جرائمی جزء کلاهبرداری اینترنتی محسوب می شود؟

کلاهبرداری زمانی محقق می‌شود که شخصی با استفاده از وسایل متقلبانه شخصی را فریب بدهد و مال او را ببرد.

برای تحقق این جرم حتما باید میان وسایل متقلبانه بکار گرفته شده و فریب خوردن مال باخته رابطه وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که  کلاهبرداری سنتی با کلاهبرداری اینترنتی تفاوت دارد. در کلاهبرداری اینترنتی کلاهبردار با تغییراتی در سامانه اینترنتی و در فضای آنلاین، مالی را می‌برد و حتی ممکن است بدون اطلاع مال‌باخته کلاهبرداری انجام شود. در کلاهبرداری اینترنتی کلاهبردار با وارد کردن داده‌ها، تغییر یا محو داده‌ها، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها و مختل کردن سامانه و یا سایر موارد، مال فرد دیگری را تصاحب می‌کند. در قانون جرائم رایانه‌ای و قانون تجارت الکترونیک مصادیق کلاهبرداری رایانه‌ای ذکر شده است و مجرم باید علاوه بر رد مال به صاحب آن، یک تا پنج سال حبس یا جزای نقدی بیست میلیون ریال یا هردو را متحمل شود.

نحوه شکایت و رسیدگی به کلاهبرداری اینترنتی
  • بعد از برخورد با کلاهبرداری اینترنتی، مال‌باخته باید به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کند.

در دادسرا پرونده تشکیل و به جریان می‌افتد و به پلیس فتا یا همان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، ارجاع داده می‌شود. پلیس فتا به کلاهبرداری اینترنتی و جعل اینترنتی یا سرقت و هک و یا سایر جرائم اینترنتی رسیدگی می‌کند و وظیفه تامین امنیت در فضای رایانه‌ای را به عهده دارد.

  •  مراجعه به سایت اینترنتی پلیس فتا.

با مراجعه به این سایت می‌توانید از طریق گزینه ارتباطات مردمی وارد صفحه‌ای شوید و در آن مشخصات و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید تا پلیس فتا برای پیگیری مساله با شما تماس حاصل کند.

  •  مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی.