بهترین وکلای مهاجرت تحصیلی در مشهد

مهاجرت

همه می توانند و شایسته این هستند که شیوه زندگی خود را ارتقا دهند و از بهترین کیفیتی که برای یک زندگی متعادل و آرام انتظار می رود، بهره مند شوند. برای تحقق این رؤیا، سالانه هزاران نفر برای مهاجرت به کانادا و سایر نقاط جهان به دفاتر مهاجرتی مراجعه می کنند. بنا برگزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۷۲ میلیون مهاجر بین المللی در سراسر جهان وجود داشته است. این مقدار حدود ۵/۳ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. این عدد نشان دهنده افزایش تعداد مهاجران حدود ۳۶ میلیون نفر از سال ۱۹۹۰ است. تخمین زده می شود که از این تعداد مهاجر چیزی در حدود ۶۰ درصد مهاجران به کشورهای توسعه یافته نقل مکان کرده باشند.

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید از مجموعه حقوقی آریا  وکیل مناسب مهاجرت را درخواست کنید. ما به شما زبده ترین وکیل ها را در شهر مشهد معرفی می کنیم. برای دسترسی به اطلاعات تماس با ما کلیک کنید…

مهاجرت تحصیلی نیوزلند

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان کدامند؟

انتخاب کشور مقصد رابطه مستقیمی با شرایط تحصیلی و مالی متقاضیان دارد. کشورهایی چون آلمان، نروژ، فرانسه و ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده‌اند، با اینحال تمکن مالی قابل توجهی برای اخذ ویزا نیاز دارند. کشورهایی چون قبرس شمالی و ترکیه نیز برای افرادی که بودجه مالی محدودی دارند گزینه‌ای مناسب است. اما به طور کلی کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، هلند و انگلستان مشهورترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی هستند که از آن میان کانادا و استرالیا به دلیل استانداردهای بالای آموزشی، تنوع قومی موجود و امکان اشتغال پس از تحصیل بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان به شمار می‌آیند.

شرایط مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی چیست و چرا باید برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کرد؟ این سوالی است که در ابتدا بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن می گردند. تحصیل دریچه علم و مهارت را برای زندگی ایده آل فراهم می کند.

در دوره جهانی سازی، بین المللی شدن آموزش عالی به طرز چشمگیری افزایش یافته و به یک فعالیت محور بازار تبدیل شده است. با پیشرفت سریع آموزش های بین المللی، دانش آموزان و دانشجویان بیشتر در کشورهای خارجی به دنبال تحصیلات عالی هستند و بسیاری هم اکنون تحصیل در خارج از کشور را به عنوان پله ای برای اقامت دائم در یک کشور در نظر می گیرند.

در اقتصاد امروز جهان دانش مهمترین عامل تولید و رشد اقتصادی و تضمین رقابت و نوآوری است. در کشورهای در حال توسعه، دانش به عنوان ابزاری مهم برای توسعه در نظر گرفته می شود. ساده ترین و شهودی ترین روش برای تعریف دانش همان معنای واقعی کلمه “آنچه مردم می دانند” است. دانش از فرد پدیدار می شود و همیشه ذاتاً با فرد در ارتباط است ، یعنی هر شخص دانش خود را از داده ها و اطلاعات خلق می کند.

بسیاری از کشورهای توسعه یافته تغییر جمعیتی و تحولات منفی جمعیت را تجربه می کنند که انتظار می رود منجر به کمبود نیروی کار شود. در این زمینه، دانشجویان بین المللی به عنوان افراد ایده آل برای حفظ در نظر گرفته می شوند زیرا فرض بر این است که آنها با زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور میزبان آشنا هستند.

در دهه های گذشته میزان مهاجرت تحصیلی به صورت چشم گیری افزایش یافته است. هدف از این مطالعه کشف عناصر مؤثر بر تصمیم دانشجویان در مورد مهاجرت است. دو عنصر اصلی مؤثر بر مهاجرت دستمزدها و کیفیت آموزش است. باید تأکید کرد که کشورهایی که دارای بالاترین کیفیت آموزش هستند لزوماً کشورهایی با دستمزد بالا نیستند.

آمار و ارقام مهاجرت تحصیلی به خارج از ایران

کشورهای OECD تقریباً ۸۵٪ دانشجویان خارجی جهان را در خود جای داده اند که اکثر آنها فقط در ۶ کشور متمرکز هستند. آمریکا ۲۱٫۴٪، انگلیس ۱۲٫۶٪، فرانسه ۸٫۸٪، استرالیا ۷٫۶٪، آلمان ۷٫۴٪ و ژاپن۴٫۵٪ را به خود اختصاص داده است. آسیای شرقی و اقیانوس آرام در صدر لیست اعزام دانشجو قرار دارند و ۲۹٪ از کل دانشجویان بین المللی آموزش عالی را به خود اختصاص داده اند. دانشجویان چین ۱۵٪ از این کل را تشکیل می دهند. آمریکای شمالی و اروپای غربی ۱۸٪، سپس اروپای مرکزی و شرقی ۱۱٪، جنوب و غرب آسیا ۹٪، کشورهای عربی ۷٪ و آفریقا ۵٫۸٪ از کل دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهند.

به صورت میانگین در حدود ۱۰ درصد از دانشجویان رشته های پزشکی در دانشگاه های ایران، مهاجرت تحصیلی کرده اند. در حال حاضر در حدود ۳ میلیون دانشجو برای ادامه تحصیل، کشورهای دیگر را انتخاب نموده و در برترین دانشگاه های دنیا مشغول به تحصیل می باشند. پیش بینی می شود تا ۵ سال آینده آمار مهاجرت تحصیلی تا مرز ۷ میلیون نفر خواهد رسید.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور یک تجربه در حال تغییر زندگی است و برای بسیاری از دانشجویان، این به یاد ماندنی ترین تجربه در حرفه های خود در دانشگاه است. درک مزایای مشخص زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی مهم است. مزایای مهاجرت تحصیلی با توجه به شرایط و خواسته های هر فرد یا دانشجو مشخص می شود.

ارتقاء شغلی

ویزای کار یکی از پر مخاطب ترین روش های مهاجرتی می باشد که در تفکرات تمامی افراد نقش بسته است. با توجه به محدودیت های موجود در روش های کاری، مهاجرت تحصیلی به عنوان یکی از برترین گزینه های علاقه مندان تبدیل شده است.

معایب مهاجرت تحصیلی چیست؟

۱.دوری از خانواده و مسائل احساسی

ایرانیان بیشتر از هر جامعه دیگری وابسته به خانواده بوده و در مباحث مهاجرتی دوری از خانواده از جمله مسائلی است که می تواند دغدغه ای برای مهاجرت باشد. اما برای داشتن آینده بهتر و دستیابی به اهداف خود تحمل این مسئله آسان تر خواهد شد و همچنین مهاجرت تحصیلی می تواند در آینده به پیشرفت خانواده نیز بیانجامد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فرد میتواند در ایام تعطیلات به کشور خود بازگردد.

۲٫ پرداخت شهریه:

هزینه زندگی و تحصیل در کشور های پیشرفته و جوامع بین المللی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و … در مقایسه با سایر کشورها به مراتب بیشتر است و سوال اینجاست که  فرد این هزینه ها را چطور باید تامین نماید؟

الف – حامی مالیداشتن حامی مالی میتواند کمک به سزایی در تامین آسایش فرد محصل داشته باشد.

ب –  بورسیه شدن (کمک هزینه از طرف دانشگاه مقصد)با توجه به رزومه قوی فرد و نوع رشته و دانشگاه یا کالج انتخابی ,این قابلیت وجود دارد که شما بتوانید مبلغ و یا مبالغی را از دانشگاه جهت کمک هزینه دریافت نمایید.

ج – کار دانشجویی : در بعضی کشورها مانند کانادا افراد دانشجو اجازه دارند ساعاتی در هفته را بصورت پاره وقت کار کنند که این امر برای تامین مخارج زندگی دانشجویان نقش بسازیی را ایفا کند.