شرایط گرفتن وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ چیست؟

وام ازدواج چیست؟

مسولین دولتی سال هاست بستری را فراهم کردند که جوانان در شرف ازدواج دغدغه های کمتری برای تشکیل زندگی داشته باشند.وام ازدواج هم یکی از بسترهای بسیار پرتقاضا از سوی جوانان علاقه مند به تشکیل زندگی می باشد که کمک شایانی به پیشرفت زندگی آنها می کند.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

حداکثر مبلغ این وام برای تمام زوجین دویست میلیون تومان می باشد.بر اساس مصوبه بودجه ۱۴۰۰ که ازدواج در سنین پایین را هدف گرفته است،وام ازدواج برای پسران پایین تر از ۲۵ سال و دختران پایین تر از ۲۳ سال به ۲۰۰ میلیون تومان می رسد.

زوج هایی هم که از شروع سال ۹۷ تا به این لحظه موفق به دریافت وام ازدواج نشده اند،وام صد و چهل میلیون تومانی تعلق می گیرد.

جزئیات وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

آخرین اخبار درباره وام ازدواج

شهرزاد دانشمندی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اظهار داشت: افرادی که از سال ۹۷ ازدواج کرده و تسهیلات دریافت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت وام ازدواج ۷۰ میلیون تومانی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، بانک عامل و شعب را مشخص کنند و در مرحله آخر بانک از طریق ارسال پیامک متقاضی را مطلع می‌کند.

دانشمند افزود: مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه برای زوج‌های زیر ۲۵ (داماد) و ۲۳ سال (عروس) ۱۰۰ میلیون و برای ایثارگران دو برابر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وثیقه‌ها براساس اعتبار سنجی، حساب یارانه‌ای افراد و سفته است و بانک‌ها بنابر شرایط متقاضی و اعتبار سنجی، نسبت به دریافت وثیقه کافی اقدام می‌کنند.

وی افزود: مدت باز پرداخت تسهیلات ۱۰ ساله است و برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان ماهانه یک میلیون تومان اقساط در نظر گرفته شده است.

نحوه ثبت نام متقاضیان وام ازدواج در سامانه

متقاضیان وام ازدواج در ابتدا باید در سامانه ve.cbi.ir ثبت نام کرده و سپس لیست ها و فرم های مربوطه را کامل کنند،درصورتی که تمام مراحل ثبت نام بدون هیچ مشکلی طی شود یک کد ده رقمی برایتان ارسال خواهد شد.فراموش نکنید در حفظ و نگهداری این کد به شدت دقت نمایید.

متقاضیان می بایست در مدت ۳ الی ۴ روز از وضعیت ثبت نام اگاه شده و از بانک مورد نظر خود جهت دریافت وام اطلاعات لازم را کسب نمایند.

در صورتی که شعبه مورد نظر در سایت تعیین شده باشد و باتوجه به مدت زمان اعلام شده از درگاه سامانه،متقاضی با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به شعب منتخب مراجعه کرده و مراحل پایانی دریافت وام ازدواج خود را انجام می دهد.