مجازات همجنسگرایی در مشهد

واژه مساحقه برگرفته از ریشه سحق است که معنی آن مالیدن، به هم کوبیدن و نرم و له کردن می ‌باشد، در نتیجه به علت اینکه در معاشقه میان دو زن، آلت تناسلی آن‌ ها به یکدیگر مالیده می‌ شود، همجنس بازی زنان با عنوان مساحقه شناخته می ‌شود.

همجنسگرایی چیست؟

همجنسگرایی  به گرایش و علاقه  جنسی و عاطفی شخصی، به شخصی همجنس می گویند. بطور کلی، عنوان گِی برای همجنسگرایان مرد، و لزبینیسم برای بیان گرایش یک زن به دیگری است و زنی که به زن دیگر گرایش داشته باشد عمدتا لزبین نامیده می شود.

آنچه که ما می دانیم و علم به آن دست یافته این است که افراد در انتخاب گرایش خود هیچگونه نقش و اراده ای ندارند.

همجنسگرایی در بین فرهنگ ها، ملیت ها و موجودات مختلف، حتی حیوانات پستاندار نظیر میمون ها و شیر ها دیده می شود.

نحوه برخورد با همجنسگرایی، در زمان ها و فرهنگ های مختلف، متفاوت بوده است. این گرایش جنسی در برخی موارد شامل پذیرفته شدن و بها دادن، مجازات شدن، سانسور و نادیده گرفته شدن، ممنوع شدن و شکنجه شدن بوده است.

عناصر مختلف جرم مساحقه

در خصوص آشنایی بیشتر و بهتر با مسائل پیرامون جرم مساحقه، ابعاد و عناصر مختلف این جرم در جامعه را بررسی می ‌کنیم تا به مفهوم عمیقی از عنوان مساحقه چیست؟ دست یابیم. در ادامه عناصر مختلف جرم مساحقه را بیان می‌ کنیم.

  • عنصر قانونی: عنصر قانونی جرم مساحقه زمانی شکل گرفته که شارع مقدس آن را به عنوان یک عمل قبیح در قانون معرفی کرده و تعاریف و مجازات مربوط به آن در مواد ۳۳۸ و ۳۳۹ قانون مجازات اسلامی مصوبه ۱۳۹۲ ذکر شده است.
  • عنصر مادی: آنچه پیکره و اساس بعد مادی مساحقه را شکل می‌ دهد قرارگیری دو آلت تناسلی جنس مونث بر روی یکدیگر است که به آن همجنس بازی نیز گفته می ‌شود. حال همجنس بازی زنان مفهوم دیگری نیز در بر دارد و آن این است که زنان با دست با آلت تناسلی یکدیگر بازی کنند.
  • عنصر معنوی: در جرایم حدی اگر مرتکب مساحقه عنوان کند که از حرام بودن این امر بی اطلاع بوده و یا اینکه ادعا کند قصد انجام این را نداشته و به عنوان مثال به اجبار این عمل را انجام داده است بدون نیاز به سوگند و قسم و تنها با ادعای او با احتمال به اینکه گفتار او درست است از او رفع اتهام می ‌شود.

مجازات مساحقه چیست؟

افزایش یا کاهش میزان مجازات این جرم در اختیار دادگاه نیست و به طور معمول و ثابت شامل ۱۰۰ ضربه شلاق است.

مجازات کلاهبرداری چیست؟ چگونه از اتهام کلاهبرداری تبرئه شویم؟
مطالعه بیشتر

حکم نابالغ بودن یکی از طرفین در مساحقه چیست؟

همانطور که می ‌دانید افراد نابالغ یا غیر عاقل از آن جهت که فاقد اختیار هستند در انجام جرایم، مشابه افراد بالغ و عاقل با آنان برخورد نمی ‌شود البته نابالغ و غیرعاقل بودن فرد باید به دادگاه اثبات شود. در خصوص جرم مساحقه نیز اگر یکی از طرفین نابالغ باشد حد نسبت و اجرای قانون تنها در خصوص طرفی که بالغ است انجام خواهد شد.

جایگاه و جرم فاعل و مفعول در مساحقه

فاعل یعنی انجام دهنده که در مساحقه منظور شخصی است که با هدف ارضای شخص مقابل با آلت تناسلی او بازی می ‌کند و قصد ندارد با این کار خود را ارضا کند.

مجازات مساحقه در خصوص فاعل و مفعول یکسان عمل می‌ کند؛ یعنی تفاوتی ندارد که کدام شخص فاعل و کدام یک مفعول هستند بلکه مجازات هر دو شامل صد ضربه شلاق خواهد بود.

نکته مهم در خصوص مجازات انجام مساحقه

مجازات جرم مساحقه ربطی به مسلمان یا غیرمسلمان بودن بودن طرفین، محصن یا غیرمحصن  بودن آن‌ ها و با عنف یا غیرعنف بودن امر ندارد و در کلیه موارد انجام مساحقه، یک نوع مجازات برای کلیه اشخاص اعمال می ‌شود که آن ۱۰۰ ضربه شلاق است.

البته لازم به ذکر است که در یک صورت دیگر علاوه بر نابالغ و عاقل نبودن طرفین، اعمال مجازات نسبت به آن ‌ها ساقط و باطل می‌ گردد و آن مربوط به زمانی است که شخص را به زور و ضرب و شتم مجبور به انجام مساحقه کنند؛ یعنی بدون رضایت او به اندام تناسلی ‌اش دست بزنند یا اندام تناسلی او را بر روی اندام تناسلی شخص مونث دیگر قرار دهند.

شرایط قصاص در ضرب و جرح
مطالعه بیشتر

ادله اثبات جرم مساحقه

برای اینکه اتهام مساحقه شامل مصداق عنوان مساحقه چیست؟ باشد باید دلایل و شواهدی ارائه شوند تا دادگاه حکم نهایی مبنی بر اجرای ۱۰۰ ضربه شلاق را صادر کند. حال این دلایل کدامند؟

 

  • اقرار: اقرار به مساحقه برخلاف سایر جرایم باید ۴ مرتبه صورت گیرد این در حالی است که در سایر جرایم یک بار اقرار و اعتراف به انجام جرم کفایت می ‌کند.
  • شهادت: در کلیه جرایم وجود دو شاهد مرد به منظور اثبات جرم کفایت می‌ کند ولی در خصوص اثبات جرم مساحقه وجود ۴ شاهد مرد نیاز است.

نکته ‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که در رابطه با جرایم موجب حد، اثبات از طریق شهادت بر شهادت امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است که آگاهی از کلیه روند رسیدگی به این پرونده و آگاهی از نتیجه نهایی دادگاه مسئله ‌ای است که احتیاج به دانش کافی در این زمینه دارد و این دانش بدون تحصیل و تجربه حاصل نمی ‌شود، در نتیجه تیم یسنا وکیل در این زمینه می ‌تواند به شما جهت اثبات ادعاهایتان کمک کند که این کمک به معنی معرفی وکیل خوب در مشهد به شما در حوزه پرونده شما است.

طرح سوال در خصوص جرم مساحقه

پس از پاسخگویی به عنوان مساحقه چیست؟ و ذکر نکات مهم و اساسی با استناد به مفاد قانونی در این خصوص، دو سوال در این زمینه پیش می ‌آید که در ادامه به آن ‌ها پاسخ می‌ دهیم.

  1. اگر تعداد اقرارهای یک زن به ۴ مرتبه نرسد تکلیف چیست و چه مجازاتی برای او اعمال می‌ شود؟
حبس تعلیقی چیست؟ تبدیل حبس به حبس تعلیقی چه شرایطی دارد؟
مطالعه بیشتر

مجازات او از ۱۰۰ ضربه شلاق تبدیل به ۳۱ الی ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه شش خواهد شد.

  1. آیا جرم مساحقه جزو جرایم منافی عفت محسوب می ‌شود؟

جرایمی مشابه زنا، لواط و تفخید از جمله نمونه ‌های بارز جرایم منافی عفت هستند و مساحقه نیز مشابه همین جرایم است، در نتیجه جواب بلی است.

وکیل کیفری در مشهد

مشابه هزاران پرونده و مسائل کیفری دیگر که از پیچیدگی ‌های بسیاری برخوردارند پیگیری پرونده مربوط به جرم مساحقه نیز نیازمند دقت موشکافانه و دقیق وکلایی است که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارند و از ریز و جزء امور و ماده‌ های قانونی و تبصره ‌های این نوع جرم آگاه هستند. در نتیجه اگر در صدد دستیابی به حق و حقوق خود و اثبات بی گناهی‌ تان در خصوص جرم مساحقه هستید تیم یسنا وکیل بهترین وکیل در مشهد را با تخصص و تجربه کافی در این زمینه در اختیارتان قرار خواهد داد.

نتیجه گیری

با توجه به کلیه مطالب گفته شده، مساحقه عملی است خلاف شرع و عرف و قانون جامعه که اگر با اختیار طرفین صورت گیرد بدون توجه به سایر موارد از جمله دین و مذهب افراد، مجازات آن ۱۰۰ ضربه شلاق خواهد بود مگر اینکه فرد نابالغ باشد و یا اینکه اقرار به جرم را به طور کامل انجام ندهد که در این صورت از میزان مجازات او کاسته شده و یا اینکه بی گناه شناخته می ‌شود.