ثبت شرکت

وکالت کلیه امور اداری و ثبتی

گروه تخصصی کانون ثبت مشهد  ارائه دهنده خدمات وکالت امور اداری و مشاوره حقوقی در زمینه های ثبت شرکت ، برند و علائم تجاری ، اختراع و طراح صنعتی و کلیه امور ابطال ، نقل و انتقال و دعاوی حقوقی در مشهد و امور بین المللی میباشد . بدین جهت امیدواریم بتوانیم بسان گذشته خدمات مناسب به شما ارائه کنیـم.

شخصیت حقوقی متضمن حقوق کسب و کار شماست

پس در ثبت شرکت تعلل نکنیـد

برای ایجاد شخصیت حقوقی برای هر جمع تجاری ، ثبت آن فعالیت تجاری در قالب شرکت الزامی میباشد  . برای تضمین حقوق هر کسب و کار ثبت کردن آن امری حیاتی است . پس توجه داشته باشید که حتی یک روز تعلل در امور ثبت شرکت میتواند مسیر شما را با دشواری های زیادی همراه کند.

بدینمنظور توصیه اکید مشاوران و وکلای ثبت شرکت در مشهد به کلیه مشتریان , کاربران سایت و همه آنهایی که در حال انجام خدمات یا تولید محصولاتی بدون برند و ثبت قانونی هستند این است که هرگز حتی یک روز تعلل برای انجام امور ثبتی هم جایز نیست و سریعا اقدام به ثبت قانونی کسب و کارتان بکنید .

 تفاوت های فرایندی در ثبت شرکت ها و مدارک متناسب با هر فرآیند

فرایند ثبت یک شرکت بر حصب نوع آن پروسه متفاوتی دارد و مدارک متناسب با خود را میطلبد . سازمان ثبت شرکتها در جمهوری اسلامی ایران متولی اصلی ثبت شرکت ها میباشد . گروه تخصصی مالکیت فکری و ثبت شرکت آتین کلیه فرایند های ثبت شرکت را برای شما انجام میدهد .

کافیست برای تصمیم گیری و شروع فرایند ثبت شرکتتان با مشاوران آتین مشورت نمایید . تجربه و سابقه ما میتواند چراغ راهی برای انتخاب شما باشد .

بیش از ۱۰ سال فعالیت و کار با برترین برند ها و شرکت های ایرانی و خارجی در کنار دارا بودن پرسنل ، مشاوران و حقوقدانان برجسته و کارکشته  و داشتن دپارتمان های کاملا مجزا برای امور شرکتی ، اختراعات ، طرح های صنعتی ، برند و لوگو و نشان تجاری باعث شده آتین تنها یک شرکت مشاوره ای و خدماتی ساده در زمینه ثبت شرکت نباشد و در تمامی مراحل از مشاوره برای ثبت تا طراحی و ثبت برند و لوگو و ثبت در بازارهای بین المللی در کنار شما هستیم.

برابری دیه زن و مرد

مزایای داشتن یک شرکت ثبتی نسبت به عدم ثبت

قطعا داشتن یک شرکت و کسب و کار ثبت شده میتواند مزایای فراوانی را برای صاحت آن داشته باشد . مهمترین مزیت ثبت شرکت اعتماد بهتر مشتریان است .

با توجه به وابستگی مردمان امروزی جهت تأمین خدمات و کالاها به غیر ، انتخاب گزینه ای مناسب و مورد اطمینان جهت انجام فعالیت مورد نظر امری حساس و حائز اهمیت است .

در این مسیر به طبع انتخاب مجموعه ای از افراد برای پذیرش تعهد کار بهتر از یک شخص می باشد . این مجموعه ی افراد می توانند در غالب شرکت گرد هم آمده و نیازهای بشری را با توجه به توانایی ها و تجربیات خود در زمینه های مختلف رفع کنند .ثبت یک شرکت علاوه براین مزایای دیگری هم دارد که عبارتند .

سایرمزایای داشتن یک شرکت ثبت شده.

۱- داشتن کسب و کار به صورت رسمی و مورد تأیید قانون.

۲- امکان استفاده از تسهیلات بانکی و مالی برای شرکت ثبت شده.

۳- امکان تبلیغات گسترده برای شرکت ثبت شده.

۴- جهانی شدن و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای دیگر.

۵- امکان شرکت در مناقصات و مزایدات.

۶- امکان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن.

۷- بهره مند شدن از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت.

 

ثبت شرکت سهامی

مراحل و فرایند ثبت شرکت سهامی چیست ؟

یکی از مهمترین امور مربوط به ثبت شرکت ثبت سهام شرکت میباشد .  هم چنان که سرمایه ممکن است اضافه شود گاهی اتفاق می افتد که تقلیل پیدا می کند . کاهش سرمایه شرکت به دو صورت انجام می شود.

کاهش اختیاری سهام

در مواردی که شرکت به زودی موفق به انجام منظور خود نمی شود و بیش از مبلغ مورد احتیاج سرمایه در اختیار دارد ، می تواند قسمتی از سرمایه خود را کاهش داده و به شرکاء مسترد دارد.طبق ماده ۱۸۹ اصلاحی مجمع عمومی فوق العاده شرکت می تواند به پیشنهاد هیئت مدیره در مورد کاهش سرمایه به طور اختیاری اتخاذ تصمیم کند.

مشروط بر این که در اثر کاهش به تساوی حقوق سهام لطمه ای وارد نشود و سرمایه شرکت از حداقل مبلغ مقرر کمتر نشود. یعنی در شرکت های سهامی از پنج میلیون ریال و در شرکت های سهامی خاص از یک میلیون ریال کمتر نباشد.

افزایش سرمایه و سهام هنگام ثبت یا بعد از آن

افزایش سرمایه شرکت عبارت است از افزایش اسمی میزان سرمایه ثبت شده شرکت یا به عبارت دیگر افزایش تعداد سهام منتشره توسط شرکتهای سهامی.

شرکتهای ثبت شده در مواقعی که احتیاج به نقدینگی برای فعالیت های جدید یا توسعه فعالیتهای قبلی دارند از یکی از مزایای حضور در بورس یعنی اقدام به افزایش سرمایه می نمایند.

تامین مالی از طرق مختلفی چون آورده نقدی، استفاده از اندوخته های سنوات گذشته، صرف سهام و یا ترکیبی از موارد مذکور صورت می گیرد.اما شاید جالب باشد بدانیم که یک شرکت چگونه میزان سرمایه خود را و طی چه مراحلی افزایش می دهد.

معمولا پس از پیشنهاد هیئت مدیره و ارائه طرح توجیهی و مشخص نمودن روش و محل سرمایه گذاری و میزان افزایش سرمایه، این افزایش به میزان مشخص به تصویب مجمع عمومی فوق العاده میرسد.

سپس در اختیار هیئت مدیره قرار گرفته و این هیئت پس از طی مراحلی با جلب رضایت سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به ثبت افزایش سرمایه می نماید. طی این نوشتار برآنیم که جزئیات دقیق تری برای یک افزایش سرمایه به همراه مستندات قانون تجارت و همچنین ذکر یک مثال ارائه نمائیم.

انتقال سهام شرکت

خارج شدن یک یا چند سهامدار و واگذاردن سهام خود به اشخاص جدید و اعضای قبلی شرکتد خروج کلیه دارای سهام خود به اشخاص کاملا جدید که در واقع واگذاری شرکت و امتیازات آن می باشد.

نقل و انتقال سهام در شرکتهای ثبتی سهامی صورت می پذیرد که حالات زیر را برای آن می توان متصور شد.

خارج شدن یک سهامدار از ثبت شرکت و واگذاردن سهام خود به اعضای دیگر شرکت.

خارج شدن یک سهامدار از ثبت شرکت و واگذاردن سهام خود به شخص جدید در شرکت.

جهت نقل و انتقال سهام شرکتهای سهامی اصولاً باید صورتجلسه ای تنظیم و افراد در آن سهام خود را واگذار نمایند. سپس فروشندگان و خریداران با مراجعه به ممیز مالیاتی شرکت مربوطه و پرداخت مالیات انتقال سهام خود اقدام به اخذ گواهی پرداخت مالیات نمایند و آن را به اداره ثبت شرکتها ارائه نمایند تا در پرونده ثبتی شرکت باقی بماند.

تغییر نام شرکت ها و موسسات و قوانین آن

آیا شما هم قصد دارید نام موسسه یا شرکتتان را تغییر دهیــد ؟ آیا با قوانین اینکار آشنایی کافی دارید ؟

اشخاص حقوقی، ( شرکت ها ) می توانند نام خود را تغییر دهند. این تغییر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به لحاظ حقوقی مهم نیست. در تغییر نام شرکت شماره ثبت شرکت و تاریخ ثبت آن بدون تغییر خواهد ماند.اسامی شرکت ها باید چه شرایطی داشته باشند؟حتما باید سه سیلابی باشند، فارسی و سیلاب آخر اسم خاص باشد. (مثل پویا، پایا و…)

ثبت شرکت و انواع آن

دهخدا شرکت را شریک شدن،انباز گشتن، مشارکت اتحادیه چند کس برای غرض یا نفعی خاصی معنا کرد ه است  و در اصطلاح عامیانه اجتماع حقوق چند مالک یا مالکان متعدد در شیء یا اشیاء معین بنحو اشاعه. خواه به حکم قانون باشد شرکت قانونی یا قهر ی مانند شرکت وارث در ترکه یا به تراضی باشد شرکت عقدی یا شرکت قراردادی خواه بصورت شرکت تجاری باشد خواه بصورت شرکت مدنی.

کلیه شرکتها دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند، و تصمیمات شخص حقوقی(شرکتها) به و سیله مقاماتی که به موجب قانون یا اساسنامه صلاحیت اتخاذ تصمیم دارند، گرفته می شود.

شرکتها از تاریخ ثبت در دفتر ثبت مخصوص که در سازمان ثبت و اسناد و املاک معین شده، دارای شخصیت حقوقی می شوند و می توانند دارای کلیه حقوق و تکالیفی باشند که قانون برای افراد قائل است، مگر حقوق و تکالیفی که بالطبیعه فقط انسان ممکن است دارای آن باشد، مانند حقوق و تکالیف ابوت و نبوت و مانند آن.

شرکت را می توان اینگونه تعریف نمود که شرکت عبارت است از مجموع اداره و موسسه و سازمانی که به صورت شخصیت حقوقی فعالیت خاصی را اعم از تجاری ،فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند.