وکیل مهاجرت به کانادا در مشهد

وکیل خوب در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا

قبل از اینکه بخواهیم به شرایط مهاجرت تحصیلی کانادا بپردازیم باید در ابتدا از شرایط تحصیل در کانادا صحبت کنیم.

امروزه افراد بسیاری از سرتاسر دنیا خواهان ادامه تحصیل در کانادا و در دانشگاه های معتبر و ‌با رنکینگ بالا هستند.

یکی از مواردی که باعث‌ شده همه ساله دانشجویان زیادی وارد کشور کانادا شده و خواهان ادامه تحصیل در کانادا شوند، اعتبار بالای دانشگاه‌ها در کانادا و همچنین شهریه مناسب دانشگاه‌ها در کانادا نسبت به سایر کشور‌های انگلیسی زبان مانند ایالات متحده و استرالیا و انگلستان و همچنین امکان اخذ اقامت کانادا بعدا از تحصیل است.

کشور کانادا در شمال قاره آمریکا قرار گرفته است و بعد از کشور روسیه، پهنارترین کشور دنیا است.

کانادا نسبت به مساحتی که دارد دارای جمعیت بسیار کمی بوده، به طوری که با این حجم از مساحت و‌ گستردگی تنها دارای ۳۵ میلیون نفر جمعیت است.

کیفیت دانشگاه‌ها در کشور کانادا بسیار بالا است و در زمینه سطح علمی و آموزشی صاحب سبک‌ نسبت به سایر کشور ها است.

اما در مورد شرایط دانشگاه‌ها در کانادا باید گفت که هم اکنون بیشتر از ۱۴۰ هزار دانشجوی خارجی در کانادا مشغول به تحصیل هستند.

کشور کانادا دارای ۲۷ دانشگاه معروف است که تعداد ۴ دانشگاه آن در لیست ۵۰ دانشگاه برتر و ۱۴ دانشگاه آن در لیست ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.

علاوه بر دلایل بالا هزینه‌های تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان بسیار مناسب‌تر است و بعد از اینکه دانشجو‌ فارغ التحصیل شد، دولت به فرد دانشجو ویزای کار در کانادا داده و بعد از اخذ ویزای کار در کانادا و پیدا کردن کار در کانادا به فرد اقامت کانادا داده می شود و با کارت اقامت دائم کانادا فرد می تواند شهروند کانادا شود.

در مورد تحصیل در کانادا ، کشور کانادا به دانشجویان بورسیه تحصیلی می دهد و امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد و‌با اخذ ویزا تحصیلی کانادا و گرفتن فاند از دانشگاه های کانادا شرایط تحصیل رایگان در کانادا فراهم می شود.

با توجه به قوانین مهاجرتی در کشور کانادا دانشجویان می‌توانند، بعد از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه‌های کانادا  اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

دانشجویان بعد از پایان تحصیلات در کانادا می‌توانند از دولت فدرال در خواست ویزای کار در کانادا کنند و با پیدا کردن کار در کانادا، و بعد از شاغل شدن به اداره مهاجرت درخواست اقامت دائم کانادا دهند و‌ بعد از طی شدن این پروسه بتوانند اقامت کانادا را به دست آورند.

اما در استان کبک شرایط با سایر استان‌های کانادا کاملا فرق می کند.

دانشجویان فارغ التحصیل در استان کبک می‌توانند بعد از اینکه از این استان فارغ التحصیل شدند، مستقیما از اداره مهاجرت استان کبک در خواست اقامت دائم کانادا کنند.

برخلاف استان‌های دیگر کانادا که ابتدا فرد متقاضی باید در خواست ویزا کار در کانادا دهد در این استان نیازی به اخذ ویزای کار نیست و مستقیما می‌توان بعد از فارغ التحصیل شدن اقامت دائم کانادا را برای خود فراهم کرد.

یکی از دلایلی که باعث شده دانشجویان زیادی وارد کشور کانادا شوند امکان اخذ اقامت کانادا بعد از پایان تحصیلات است واز طریق تحصیل در کانادا می توانند زمینه مهاجرت تحصیلی خود را فراهم کنید.

 

مزایای تحصیل در کانادا 

بیشتر دانشجویان خارجی، تورنتو را برای تحصیل انتخاب می‌کنند که تقریبا ۴۶ درصد افراد هستند و بعد از آن ونکوور ۲۵ درصد و در رده بعدی مونترال با ۱۳ درصد است.

دلیل اصلی اینکه تعداد علاقه‌مندان ویزای تحصیلی در کانادا به سرعت افزایش پیدا کرده، تبدیل ویزای تحصیلی به کار و در آخر هم اخذ اقامت کشور کانادا است.

از سال ۲۰۰۹ تعداد درخواست های ویزای تحصیلی ۲ برابر شده و‌ کشور کانادا یکی از ۵ کشور برتر جهان برای دانشجویان بین‌المللی است.

بیشتر دانشجویان از کشور‌های آسیایی هندوستان و چین هستند اما تعداد دانشجویان ایرانی در کانادا نسبت به سالیان پیش ۳ برابر شده است.

دانشجویان بعد از اینکه فارغ التحصیل می‌شوند دارای چندین گزینه هستند:

  1. گرفتن مجوز کار پس از پایان تحصیلات
  2. گرفتن مجوز کار در حین تحصیل
  3. گرفتن ویزای کار برای همسر فرد دانشجو در کشور کانادا
  4. تقاضای دادن برای گرفتن اقامت دائم کانادا از پروگرام گواهینامه استانی:
    دانشجویان که در مقاطع فوق لیسانس و دکتری استان‌های کانادا مشغول هستند، می‌توانند بعد از پایان تحصیلات تقاضای گواهی از استان محل تحصیل کرده که این امر به پروسه دریافت اقامت بسیار کمک می‌کند.
  5. تقاضای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق پروگرام اکسپرس اینتری:
    تجربه تحصیل در کشور کانادا می‌تواند به شخص متقاضی ۱۵ الی ۳۰ امتیاز بدهد و تجربه کار شخص هم میتواند ۷۰ امتیاز برای وی داشته باشد و در صورت متاهل بودن، سابقه تحصیل و کار و مدرک زبان هم می‌تواند کمک شایانی به فرد کند و شخص با پیدا کردن کار زیر نظر کارفرمای کانادایی هم می‌تواند جدول امتیازات خود را بالا ببرد.
بیشتر بخوانید:  مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

 

با توجه به قوانین آسان مهاجرتی کشور کانادا که در سال‌های اخیر در امر ویزای تحصیلی ومهاجرت تحصیلی کانادا وضع شده است.

امروزه بسیاری از اشخاص متقاضی ادامه تحصیل در مدارس کانادا و‌ کالج‌های کانادا و دانشگاه‌های کانادا هستند.

بکی از دلایلی که افراد، کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می‌کنند کیفیت بالای مدارس و دانشگاه‌های کانادا می‌باشد، که به لحاظ سیستم آموزش و پرورش دارای سیستمی با سطح آموزشی بالا و‌ صاحب سبک نسبت به سایر کشور‌های دیگر است.

مدارس کانادا و دانشگاه‌های کانادا به خاطر اینکه دارای اعتبار جهانی و رنکینگ‌های بالای جهانی دارند و از جمله شهریه مناسب آنها نسبت به سایر کشورهای پیشرفته خواهان بسیار زیادی دارند.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که قصد مهاجرت کانادا را دارید می توانند از طریق ادامه تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا شرایط اقامت کانادا را برای خود فراهم سازید.

شما می توانید توسط وکلای مجرب ما در سازمان مهاجرتی کانادایی زرین شرایط مهاجرت و اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا را فراهم سازید.

طبق آمارهایی که سازمان ملل هر ساله در اختیار رسانه‌ها می گذارد کشور کانادا یکی از برترین کشورها در زمینه بورسیه تحصیلی به دانشجویان می‌باشد، به طوری که در مقطع دکتری در بیشتر رشته‌ها به دانشجویانی که شرایط تحصیلی خوبی داشته باشند را به آنها فاند می‌دهد و‌ دانشجویان می‌توانند از این امتیاز بزرگ استفاده کنند.

اما ذکر این نکته واجب است که برای اخذ فول فاند در مقطع دکتری در کانادا افراد متقاضی برای آنکه بتوانند از مزایای فاند استفاده کنند باید دارای شرایط ویژه‌ای باشند که شامل موارد زیر است:

۱- فرد متقاضی ویزای تحصیلی در کانادا ‌باید مقطع کارشناسی ارشد را در یکی از دانشگاه‌های معتبر تحصیل کرده باشد.

۲- فرد متقاضی ویزای تحصیلی در کانادا باید سطح زبان بالایی داشته باشد و دارای آیلتس حداقل ۷ باشد.

۳- فرد متقاضی باید معدلی بالا در دوران کارشناسی ارشد داشته باشد.

و اگر این شرایط را داشته باشید می‌توانید با اساتید دانشگاه‌ها در ارتباط باشید و در صورت تایید استاد شما می‌توانید از دانشگاه فاند گرفته و شرایط تحصیل رایگان در کانادا را برای خود فراهم کنید.

متقاضیانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا شوند می‌توانند از شرایط تحصیل رایگان در کانادا برخوردار شوند.

از شهر‌های مهم کشور کانادا می‌توان از شهرهای تورنتو، ونکوور، کلگری، ادمونتون، مونترال و اوتاوا نام برد. البته راه های مهاجرت کانادا از روشهای دیگری هم مانند اخذ اقامت کانادا از طریق ویزای کار در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا صورت می‌گیرد.