اسناد حقوقی لازم برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل در مشهد

ساخت و توسعه یک اپلیکیشن موبایل می­‌تواند نقطه شروع یک کسب و کار بسیار موفق و سودآور برای شما باشد.

اگرچه توسعه یک اپلیکیشن می‌­تواند منجر به ایجاد فرصت‌­های جدیدی شود، اما توجه به اسناد حقوقی برای مطمئن­ شدن از تعهدات و حفاظت از اپلیکیشن، امری بسیار مهم است.

شرایط و قوانین اپلیکیشن موبایل

تمام اپلیکیشن‌­های موبایل باید دارای شرایط و قوانین باشند. در واقع، اگر شما قصد فروش کالا یا خدمات آنلاین را دارید، داشتن این سند یک الزام قانونی است. شما به عنوان سازنده یا مدیر اپلیکیشن با استفاده از شرایط و قوانین برنامه موبایل، قادر به کنترل نحوه استفاده کاربران از اپلیکیشن و حقوق کاربران و مجوز استفاده از اپلیکیشن هستید. این قرارداد هم­چنین موجب حفاظت از مالکیت معنوی و مشخص شدن تعهدات شما می­‌شود. مهم­تر از همه براساس این شرایط و قوانین، تضمین می­‌شود که کاربران به هیچ وجه با سوءاستفاده از اپلیکیشن نمی­‌توانند اقدامات ممنوعه را انجام دهند.

سیاست حفظ حریم خصوصی اپلیکیشن موبایل

وجود یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای اپلیکیشن موبایل، باعث شفاف سازی در مورد داده‌های جمع‌آوری شده، نحوه استفادها از برنامه، کوکی‌­ها، دسترسی شخص ثالث به اطلاعات، مکان جغرافیایی و هم­چنین حقوق کاربران می‌شود. App Store اپل و Google Play، وجود سیاست حفظ حریم خصوصی برای هر برنامه یا ایجاد یک حساب کاربری یا دسترسی به حساب کاربری موجود (در فیسبوک یا توییتر) را الزامی کرده ­اند. این سیاست بسیار حیاتی است. بسیاری از اپلیکیشن­‌ها به خاطر این که فاقد این سند بوده‌­اند در این اپ­استورها پذیرفته نشدند. بنابراین داشتن یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای اپلیکیشن موبایل،می‌تواند بسیار مهم باشد.

قرارداد حق لغو لایسنس

هنگامی که یک اپلیکیشن را پیاده‌سازی می‌کنید، در ادامه نیاز به توسعه، دانلود آن توسط کاربر و فروش آن نرم افزار را دارید. به همین دلیل، شما به یک قراداد حق لغو لایسنس نیاز پیدا خواهید کرد. این قرارداد به وضوح حقوق و محدودیت­‌های کاربر را در قبال اپلیکیشن شما، مشخص می­‌کند. نکته مهم دیگر این قرارداد، مشخص­ کردن جنبه­‌های تعهدات و محدودیت­‌های آن برای شما در مقابل کاربر است.

مشورت با مشاور حقوقی

برای بقا در بازار شلوغ اپلیکیشن­‌های موبایل، شما باید پیشنهادات منحصر­ به­ فرد و قابل رقابتی را ارائه کنید. نکته مهم، داشتن شرایط و قوانین و سیاست حفظ حریم خصوصی است که به طور خاص برای کار شما نوشته شده باشد، به ویژه اگر اپلیکیشن شما اطلاعات شخصی از قبیل اطلاعات پرداخت را جمع‌­آوری می­‌کند.

برای اطمینان یافتن از توسعه موفقیت­‌آمیز و راه‌­اندازی اپلیکیشن­تان، شما به داشتن اسناد و تنظیم قراردادهای قانونی نیاز پیدا می‌کنید که توسط یک مشاور حقوقی با تجربه که در زمینه امور سایت و اپلیکیشن­ های موبایل تخصص دارد.