وکیل خانواده چیست؟ و بهترین وکلای خانواده در مشهد

خانواده

انسان موجودی به‌ تبع مدنی است و از دیرباز همواره نیاز به زندگی در جامعه داشته و دارد . اولین اجتماعی که انسان در ان چشم می‌گشاید خانواده است ، در این اجتماع کوچک گاهی رابطه‌ی افراد با مشکل مواجه می‌شود و رفع این مشکلات نیازمند یک سری قوانین و مقررات خاص می‌باشد . در این مقاله سعی شده تا توضیح مختصری از مسائل حقوق خانواده و مرجع صالح رسیدگی‌کننده به دعاوی ناشی از ان در اختیار شما مخاطبان گرامی  قرار گیرد .

در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید از مجموعه حقوقی آریا  وکیل مناسب خانواده را درخواست کنید. ما به شما زبده ترین وکیل ها را معرفی می کنیم. برای دسترسی به اطلاعات تماس با ما کلیک کنید…

وکیل خانواده
وکیل خانواده چیست؟

خانواده در حکم اولین نهاد اجتماعی اهمیت فوق العاده ای دارد . قوام جامعه با استحکام خانواده ارتباط مستقیم دارد . به همین ترتیب ، حقوق خانواده و دعاوی خانواده به نسبت سایر رشته‌های حقوق اهمیت فراوانی دارد . دعاوی خانواده پر تعدادترین پرونده‌های موجود در محاکم قضایی هستند که به دلیل مشکلات و دشواری‌های موجود در دعاوی خانواده روندی بسیار طولانی دارند.

مهمترین این نوع پرونده ها که در دادگاه‌ها مطرح می‌شود ، عبارتند از : طلاق ، طلاق توافقی ، مهریه ، نفقه اجرت‌المثل ، حضانت.

متاسفانه به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی و … آمار پرونده‌های طلاق در دادگاه‌ها رو به افزایش است و با توجه به درگیری عاطفی زوجین و فرزندان و نیز خانواده‌های آن‌ها معمولا روزهای ناخوشایندی برای هر دو طرف دعوی به وجود می‌آید . تلخی ماجرا با وجود فرزندان و مسائل مربوط به حضانت آن‌ها نیز دو چندان می‌شود .

بنابراین، یکی از بهترین اقداماتی که زوجین در هنگام طرح دعوی در زمینه دعاوی خانواده می‌توانند انجام دهند،  مشاوره حقوقی تخصصی و سپردن کار به وکیل متخصص است.

مزایای استفاده از وکیل در پرونده‌های خانواده

با استفاده از وکیل خانوادگی، فرایند طلاق بدون نیاز به حضور موکل انجام می‌شود . پرونده‌های طلاق به دلیل مشکلات ناشی از روابط مخدوش شده طرفین و طرح دعاوی مختلف علیه یکدیگر مانند مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، عدم تمکین، اعسار، عسر و حرج و … زمان زیادی را از طرفین می‌گیرد . علاوه بر این در اکثر موارد ، هر کدام از طرف دعوی با وجود آنکه حق با آنها است به دلیل طرح دعوی اشتباه و یا لایحه نویسی ناقص از گرفتن حق خود باز می‌مانند . بنابراین لازم در پرونده‌های طلاق لازم از مشاوره حقوقی و وکیل متخصص استفاده شود تا هم زمان رسیدگی کاهش یابد و هم دغدغه افراد کمتر شود.

پرونده های درخواست طلاق از طرف زوجه

با توجه به این که در قانون کشور ما ، حق طلاق به مرد داده شده ، گرفتن طلاق از سوی زنان بسیار سخت و مشکل است و زن باید دلیلی محکمه پسند برای این موضوع داشته باشد ، حال آنکه در بسیاری از موارد با وجود دلیل امکان اثبات آن بسیار سخت است . در اینجا حضور یک وکیل خوب می‌تواند بسیار راهگشا می‌شود . وکیل می‌تواند با طرفین و به خصوص شوهر صحبت کرده و در صورتی که راهی برای ادامه زندگی نباشد، دو طرف را به سمت طلاق توافقی سوق دهد.